Mέρα με την ημέρα επιβεβαιώνεται η άποψή μας ότι ορισμένοι στο βωμό των προσωπικών τους επιδιώξεων προσπαθούν να αναδείξουν με αγωνία “θέματα” τα οποία εμφανίζουν τάχα ως «κορυφαία». Βέβαια η αλήθεια, όσο κι αν προσπαθούν, δεν διαστρεβλώνεται.
Αναφερόμαστε στην σπέκουλα των τελευταίων ημερών γιατί, άκουσον άκουσον, υπέπεσε ο Δήμος στο «αμάρτημα» να ζητήσει από τον όμορο Δήμο Καλλιθέας ένα αυτοκίνητο πρέσα για να ενισχύσει για λίγες ημέρες την αποκομιδή των απορριμμάτων στο Δήμο μας μαζί με τον υπόλοιπο στόλο μας, λόγω του ότι έπρεπε να ενεργοποιηθούν οι συμβάσεις που υπεγράφησαν πρόσφατα μετά από το διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το Νόμο για τη συντήρηση-επισκευή των οχημάτων του Δήμου μας.
Οι καταγγέλλοντες γνωρίζουν βέβαια ότι το «μεγάλο» αυτό θέμα που δήθεν ανέδειξαν αποτελεί μία πάγια διαχρονική συνεργασία Δήμων όταν αυτό απαιτείται. Γιατί στην Αυτοδιοίκηση ευτυχώς ίσχυε και ισχύει διαχρονικά η αρχή της αλληλοϋποστήριξης των Δήμων προς όφελος των πολιτών, πράγμα που όφειλαν να γνωρίζουν ως παλιοί αυτοδιοικητικοί. Ξεχνούν, τεχνηέντως, ότι ο Δήμος μας έχει διαθέσει στο Δήμο Καλλιθέας κατ΄επανάληψη αυτοκίνητα λόγω εκτάκτων αναγκών (ζημιές). Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι όταν μας ζητήθηκε, διαθέσαμε φορτωτή, απορριμματοφόρο, σάρωθρο αλλά και καλαθοφόρο για τρέχουσες έκτακτες περιπτώσεις, αλλά και παλαιότερα, πριν δύο χρόνια, είχαμε διαθέσει για δεκαπέντε ημέρες περίπου δύο πρέσες και Μπομπ κατ (Bobcat).
Ο Δήμος Μοσχάτου-Ταύρου στο παρελθόν έχει διαθέσει οχήματα στην Περιφέρεια Αττικής και κατά την περίοδο των πυρκαγιών, αλλά και σε θέματα καθαρισμών, μετά από θεομηνίες. Ακόμα και ο πρώτος Δήμος της Ελλάδας, ο Δήμος Αθηναίων ζήτησε την αρωγή του Δήμου μας το καλοκαίρι του 2016 διαθέτοντας ένα φορτωτή και μία υδροφόρα για καθαρισμό περιοχής της Αθήνας που γειτνιάζει με τον Δήμο μας.
Αυτό συμβαίνει γιατί η επιβάρυνση των απορριμματοφόρων και του λοιπού μηχανολογικού εξοπλισμού είναι τεράστια. Οι φθορές και οι ζημιές αποτελούν μέρος της καθημερινής λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητας σε όλους τους Δήμους. Δεν πάνε εκδρομή τα απορριμματοφόρα. Καταπονούνται όλο το χρόνο σε δύσκολες πολύωρες καθημερινές συνθήκες. Αυτό το γνωρίζουν όσοι πραγματικά γνωρίζουν από διοίκηση στην Αυτοδιοίκηση και ειδικά στην καθαριότητα.
Προκειμένου όμως να ενημερώσουμε τους συνδημότες μας, οι οποίοι διαπιστώνουν καθημερινά την μεγάλη προσπάθεια των εργαζομένων της Διεύθυνσης Καθαριότητας και της Δημοτικής Αρχής για να διατηρούν καθαρή την πόλη μας 365 ημέρες το χρόνο, αδιαφορώντας για το δήθεν ενδιαφέρον «παραγόντων» της πόλης που από τον υπολογιστή τους επιχειρούν να διαμορφώσουν το μέλλον της, απόντες από την καθημερινή μάχη για την πρόοδο της πόλης και του Δήμου και τώρα, αλλά και όταν απολάμβαναν θέσεις στο Δήμο, τονίζουμε τα εξής:
- Στις 17 Νοεμβρίου 2016 προκηρύχθηκε διαγωνισμός προϋπολογισμού 74.300 € για τη συντήρηση και επισκευή οχημάτων. Στις 22/2 και στις 1/3 υπογράφηκαν οι συμβάσεις με τις ανάδοχες εταιρίες. Η διαδικασία που προβλέπει ο Νόμος δυστυχώς είναι χρονοβόρα, ιδιαίτερα μάλιστα μετά την εφαρμογή του νέου Νόμου τον Αύγουστο του 2016 (Νόμος 4412/8-8-16). Ήδη με την ενεργοποίηση των συμβάσεων του παραπάνω διαγωνισμού το Γραφείο Κίνησης Οχημάτων έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τη συντήρηση-επισκευή όσων οχημάτων έπρεπε να επισκευασθούν.
- Ταυτόχρονα δρομολογείται με επικείμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαγωνισμός με βάση τον προϋπολογισμό του 2017 για προμήθεια ανταλλακτικών για συντήρηση αυτοκινήτων εντός του Δημοτικού Αμαξοστασίου προϋπολογισμού 60.000 €.
- Ταυτόχρονα έχει συνταχθεί μελέτη ύψους 700.000 € για την προκήρυξη Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την προμήθεια ενός απορριμματοφόρου οχήματος 16 κ.μ, ενός αυτοκινήτου πλυντηρίου κάδων, ενός καλαθοφόρου οχήματος, ενός φορτηγού-ανατρεπόμενου Μ.Φ. 3,5 tn, τεσσάρων ημιφορτηγών pick–up μονής καμπίνας, ενός ημιφορτηγού pick–up διπλής καμπίνας, ενός ημιφορτηγού κλειστού τύπου van, δύο τρίκυκλων οχημάτων κλειστού τύπου και δύο δίκυκλων οχημάτων 150 cc περίπου. Το συνολικό ποσό των 700.000 € έχει ήδη ενταχθεί στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους και το αρμόδιο τμήμα προμηθειών συντάσσει τους όρους διακήρυξης για την προκήρυξη του διαγωνισμού αυτού.
- Ταυτόχρονα στον προϋπολογισμό του 2017 έχουμε προβλέψει -πέραν της προμήθειας που έγινε πρόσφατα των 320 κάδων αξίας περίπου 100.000 € – νέο κονδύλι για την προμήθεια νέων κάδων, προϋπολογισμού 100.000 €.
- Ταυτόχρονα ο Δήμος μας καταβάλλει χωρίς καμία καθυστέρηση το σύνολο των μισθών, των ασφαλιστικών εισφορών και υπερωριών στο προσωπικό καθαριότητας, ενώ έχουν προκηρυχθεί και είναι σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί για τις παροχές γάλακτος και των ειδών ατομικής προστασίας των εργαζομένων.
Αυτή είναι η αλήθεια για την υπηρεσία καθαριότητας σε ένα Δήμο ο οποίος αποτελεί ζωντανό οργανισμό και όλοι οι συντελεστές, Δημοτική Αρχή και οι εργαζόμενοι εργαζόμαστε νυχθημερόν για το καλό αυτής της πόλης.
Ο Δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου, δήλωσε σχετικά: «Κλείνουμε τα αυτιά μας στα δήθεν «ουρλιαχτά» ‘γνωστών και αγνώστων’. Εμείς εργαζόμαστε καθημερινά τιμώντας την εμπιστοσύνη που έχουμε λάβει από τους πολίτες του Μοσχάτου και του Ταύρου. Δε θα τους κάνουμε συνομιλητές γιατί συνομιλητές μας είναι μόνο οι πολίτες του Δήμου μας. Και φυσικά δεν αναφέρομαι στη θεσμική υποχρέωση των Δημοτικών παρατάξεων της Μείζονος και Ελάσσονος Μειοψηφίας να κρίνουν και να ελέγχουν ως οφείλουν και δικαιούνται, πράγμα που επιζητούμε για το καλό της πόλης και του Δήμου, αλλά αναφέρομαι στις ενέργειες και τις σκοπιμότητες κάποιων. Αυτά επειδή γνωριζόμαστε όλοι πολύ καλά σ΄αυτή την πόλη και σ΄ αυτό το Δήμο και πλέον θα λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, γιατί κάποιοι τον πολιτικό μας πολιτισμό τον θεώρησαν αδυναμία».